קידום ממומן רשתות חברתיות
על קידום ממומן בפייסבוק שמעתם?
מרץ 25, 2018

קידום אורגני- מבט פנים

קידום מבט פנים

בעלי עסקים , אם יצא לכם פעם להביע התעניינות באפיקי השיווק והפרסום הדיגיטליים שקיימים בשוק, בוודאי נתקלתם במושג קידום אורגני בגוגל. זה ללא ספק שירות לא זול, אך יחד  עם זאת מאוד יעיל ומשתלם בסופו של דבר. קודם כול צריך לבנות אתר אינטרנט שדורש השקעה כספית, לאחר מכן לסגור עם מקדם אתרים, להמשיך לשלם על עבודת הקידום בשוטף, והכי חשוב להתמיד בכך. רק לאחר תקופה מסוימת תתחילו לקטוף את הפירות עבור ההשקעה שלכם. אתם תראו איך האתר שלכם יתחיל לככב בעמוד הראשון בגוגל והטלפונים יתחילו לזרום.

כל זה טוב ויפה,  אך במאמר זה הייתי רוצה להפנות את תשומת לבכם לעצם העובדה שהרבה פעמים העבודה של מקדם האתרים מתוארת על ידו, או על ידי יודעי דבר כאלה או אחרים, כמשהו מיסטי שמתרחש מאחורי הקלעים אי שם בפינות הסודיות של האינטרנט. אז רק לשם ההבהרה, זה נכון שחלק מעבודת הקידום האורגני מבוצעת על ידי תוכנות חיצוניות מקצועיות בהם משתמשים מקדמי אתרים, וכן אנחנו לא ממהרים לחשוף את סודות המקצוע. אך יחד עם זאת חשוב שתדעו, שמה שמהווה את מירב ההשפעה על ההצלחה של הקידום האורגני, זה מה שקורה אצלכם באתר!

תרשו לי להציג לכם כמה דרכים, שאולי ישמעו פשוטות ומעט פחות מיסטיות, אך אני מבטיחה לכם שהם יתרמו רבות לעסק שלכם.

אופטימיזציית אתר

לא כל מקדמי האתרים מדברים עם הלקוחות שלהם על אופטימיזציה, אך לעניות דעתי זו אבן הבסיס החשובה ביותר בעבודת הקידום האורגני. אז במה מדובר? מדובר על בדיקה של קוד האתר לשם ווידוא שהתוכן שהאתר שלכם מכיל (טקסט, תמונות, סרטוני וידאו) יהיה קריא על ידי מנוע החיפוש, גוגל במקרה לנו. כל מנועי החיפוש עובדים בצורה של סריקת אתרים על ידי אלגוריתם שמתוכנן לזהות קודים ספציפיים. אם אתם מעוניינים שגוגל "יקרא" את הטקסט שמופיע אצלכם באתר, וידע לזהות שמדובר למשל בשירות מאוד מרכזי בפעילות העסקית שלכם, יש דרך לסמן את הטקט הזה בצורה הנכונה. או לחילופין אם למשל הקמתם גלריית תמונות באתר שלכם, ואתם רוצים לידע את גוגל בתוכן ובמשמעות התמונות, ישנה דרך נכונה לעשות גם את זה. חשוב מאוד לעבור על כל הדפים באתר האינטרנט שלכם, ולוודא שכל התוכן מונגש לגוגל בצורה מושלמת.

תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן

נקודה נוספת שיש להתייחס אליה היא מהות התוכן שמופיע אצלכם באתר. בואו ניזכר מהו תפקידו של מנוע החיפוש (גוגל) בזירה האינטרנטית. במידה ואנחנו לא מכירים אתרי אינטרנט ספציפיים, שמכילים את המידע שאנו מחפשים, הכוונה היא שאנחנו לא יודעים מהי כתובת האתר (דומיין) המדויקת של האתר שאנו מחפשים, אז אנחנו משתמשים באתר אחר שיודע לאתר לנו את המידע הרלוונטי ולהציע לנו אפשרויות בחירה של אתרים שמכילים את המידע הזה. זה בעצם מה שעושה גוגל. כלומר מה שמניע את גוגל לבחור דווקא באתר שלכם הוא בעצם המידע שאתר האינטרנט שלכם מכיל. הרבה פעמים אני שומעת מלקוחות שאין להם זמן לשבת ולכתוב על העסק שלהם, הרי הם שילמו על בנית האתר, למה הם צריכים להיענש בשיעורי בית בנוסף לכך? בעלי עסקים יקרים, מידע או יותר מדויק, תוכן זה בעצם מה שמניע את עולם האינטרנט. זוהי הליבה של תחום השיווק והקידום האינטרנטי. רוצים להגיע לעמוד ראשון בגוגל? רוצים להיות הכי טובים והכי מבוקשים על ידי הלקוחות? רוצים לעבור את המתחרים שלכם? התשובה לכל זה היא תוכן איכותי ורלוונטי.

סקר שוק, ביקוש ומה שביניהם

על בדיקת מילות מפתח שמעתם? כנראה שכן, אבל תרשו לי בכל זאת לפרט מעט רק כדי לוודא שכולנו באותו הקו. אנשים מחפשים מידע בגוגל על ידי הקלדת צירוף של כמה מילים שמסכמות את מהות החיפוש שלהם. למשל אם אני רוצה למצוא טכנאי מקררים באופן דחוף סביר להניח שאני אקליד משהו  כמו " טכנאי מקררים במרכז 24 שעות" . מבחינתנו זהו ביטוי מפתח ואם עומדת בפנינו המשימה לקדם אתר אינטרנט של טכנאי מקררים אז מאוד חשוב לנו לדעת, כמה אנשים מחפשים טכנאי תוך שימוש בביטוי החיפוש הנ"ל. רוב מקדמי האתרים נוהגים לבצע בדיקות כאלה בתחילת הדרך, כדי לדעת במה להתמקד. ננעלים על ביטויים כאלה ואחרים, ומתחילים את עבודת הקידום עצמה, ללא התייחסות לשינויים שחלים על פני זמן בכמות החיפושים. במילים אחרות, מאוד חשוב לבצע בדיקת מילות מפתח כל כמה חודשים, כדי לא לפספס שינויים בכמות החיפושים (שיכולים לנבוע מחילופי העונות למשל, או אופנה חולפת) ולהתכוונן בהתאם.

כל זה נשמע כמו הרבה עבודה, אני יודעת. אבל יש גם חדשות טובות!! זו לא עבודה שלכם, זו העבודה שלנו. אצלנו ב Web Leader  הלקוחות נהנים מאתרי אינטרנט שמונגשים לגוגל בצורה מושלמת ומקידום אורגני איכותי שמתחיל מהבסיס, ומביא את העסק שלכם לנקודת ניצחון. אל תהססו להתקשר לקבלת ההזדמנות והכלים להצליח בעולם עסקי תחרותי.

Web Leader מובילים עסקים להצלחה!