קידום אתרים אורגני

אם יש לכם אתר תדמית, אתר קטלוג או סתם דף נחיתה, ואם רציתם לדעת אי פעם איך אתם מביאים אותו לידי פרסום בגוגל וחשיפה ללקוחות פוטנציאליים, אז לבטח כבר שמעתם את המושג "קידום אתרים אורגני". כמו בכל תחום או מקצוע כמובן שיש המון מידע מתחת לפני השטח ולהבין הכל בצורה מקצועית ועל רגל אחת כמעט בלתי אפשרי ומסובך מאוד. לכן אני מציעה שקודם אני אסביר כמה מושגים עיקריים.

ישנם כמה סוגי פרסום אתר אינטרנטי כאשר שני הדרכים הבולטים הם: "קידום ממומן" ו"קידום אורגני". נסביר את השיטה הראשונה. מדובר בתשלום לגוגל אדוורדס (Google ADwords). ולכן, כמות הכסף המושקעת היא כמות החשיפות ללקוחות ומכאן כמות הפניות/הקלקות לאתר שבו נמצא תוכן רצוי לפרסום.

מה זה קידום אורגני בגוגל?

לבטח שחיפשתם בעל מקצוע או עסק מסוים או סתם מידע מעניין אחר בגוגל, והקשתם בשורת החיפוש לדוגמא: "מסעדה בשרית מומלצת בתל אביב", קיבלתם כמות גדולה של אינפורמציה בדף אחד ובזה התחלתם את הגלישה באתרים שגוגל הציע לכם לבקר. וכאשר אתם נכנסים אתר – אתר, וקורה לפעמים שלא כל אתר באמת עונה על הדרישות שלכם וזה לא בדיוק מה שחיפשתם. נכון, ואיך זה קורה? אז קודם כל תשימו לב (ואם עוד לא ידעתם) שיש תוצאות ראשונות העולות בדף ראשון שמסומנות ב - . אלו הן כל המודעות שבתשלום שיופיעו ללא כל קשר לתוכן האתר ולמילת חיפוש שהקשתם. דרך אגב בדיוק מהסיבה הזאת, ישנה תופעה, בה חלק מהאנשים (שמודעים לכך) לא יקליקו על המודעה וימשיכו למודעות "טבעיות".מודעות אלו יופיעו ללא סימן ובהמשך עמוד. אז איך גוגל יודע להעלות את המודעות הספציפיות הללו לפני עוד 16100 תוצאות שהוא מצא ב (0.65 שניות) ? זה פשוט, כי יש לו אלגוריתם חכם לסינון ושיוך אתרים רלוונטיים לנושא מבוקש.

קידום- תמונה

אז תגידו "מה, זה באמת נכון?" אז זהו שלא. התפקיד של מקדם אתרים טוב, הוא להביא את האתר לדף ראשון באופן אורגני ולעקוף את המתחרים גם אם הם יותר רלוונטיים לנושא מכם- וזהו קידום אורגני בגוגל. כמובן שזה עובד לשני הכיוונים. משמע שאם אתם ממש, אבל ממש טובים במה שאתם עושים,אך לא יודעים איך לשווק ויותר נכון לקדם את עצמכם בגוגל, אתם לא תהיו בדף ראשון ומשמע שלא תקבלו פניות מלקוחות כלל. למה?כי גם כאן יש סטטיסטיקה האומרת שמעל 80% מהגולשים יקליקו בשלוש תוצאות אורגניות ראשונות, ורק 20% ימשיכו למודעות 4-7,וכל שאר המודעות מקבלות קליקים לעיתים נדירות ובאחוז אפסי.

חסרונות אל מול יתרונות שתי השיטות

קידום ממומן בגוגל אדוורדס
מצד אחד, זוהי אחת השיטות הנראות פשוטות לביצוע עצמי להבאת העסק באופן מידי לעמוד ראשון בגוגל ואף למקום ראשון בדף. אך, ישנם חסרונות מאוד בולטים לדעתי. קודם כל, העלות פר-קליק יחסית מאוד יקרה. המחיר יכול להגיע בתחום תחרותי ובעונות מסוימות עד 80 ₪ לקליק. כמובן כמות הכסף שהושקע יביא לכמות הקלקות, לכן אתם עלולים למצוא את עצמכם מבזבזים אלפי שקלים בחודש בכדי להביא לקוחות פוטנציאליים. אבל אין כל עירבון לכך שהגולשים יישארו באתר זמן דרוש ליצירת קשר עם בית העסק. מה שמצריך מקדם אתרים טוב שיודע איך לעניין ולהשאיר את הלקוח בבית העסק, אשר גם מצריך תשלום כמובן. בנוסף, כל ההשקעה שלכם במימון המודעות הללו לא תניב לכם פירות לאחר שתפסיקו את הפרסום הממומן. במילים אחרות זוהי לא השקעה לטווח ארוך ואפילו לא קצר אלא רק לזמן הפרסום. אין ערך מוסף "המצטבר" לזכות האתר.

קידום אורגני לעומת קידום ממומן
כל שקל שמושקע בקידום אתרים אורגני, הוא השקעה לטווח ארוך. מה זה אומר? שאם אתם רוצים שהעסק שלכם יגדל ויתחזק בעיני גוגל, הקידום האורגני צריך להיות נכון, מלא ומקיף ללא קיצורי דרך בתהליך. לכן, החיסרון הוא זמן תגובה לתהליך. הזמן שהאתר יגיע לדף ראשון באופן אורגני יכול לקחת לפחות בין 6– 8 חודשים ולמקומות ראשונים אף יותר. שתי שיטות קידום- תמונהכמובן שהכול תלוי גם באיכות האתר, תחרותיות בתחום ועוד עשרות פרמטרים אחרים. אך היתרונות מדברים בעד עצמם. קודם כל המיקום של האתר במילות מפתח שונות הוא נכס לכל דבר ועניין של העסק, דהיינו המוניטין שלו ובכך הערך של האתר עולה כספית. בנוסף, כאשר האתר מקבל חשיפות חדשות, הן מתווספות למאגר הקיים ובכך מעשירות את האתר ומעלות אותו בחשיבותו בעיני גוגל. למה זה טוב? פשוט, האתר יופיע עם הזמן במיקומים האורגניים הראשונים בגוגל וזאת ללא כל עלות מצדכם לכמות קליקים של לקוחות.

מבלי לשכנע לכאן או לכאן, אני אגיד במשפט אחד – קידום ממומן טוב לתוצאות מידיות אך יקר יחסית. קידום אורגני בגוגל מצוין והאופציה הטובה ביותר לטווח ארוך ולכן לדעתי כדאי כלכלית. מה שנכון לעשות לעסק מתחיל בגוגל, הוא להתחיל בשתי השיטות במקביל, בשאיפה להתמקד בעתיד בשיטה האורגנית, וזאת בניהול מקצועי ונכון כמובן.

עבודת מקדם אתרים

כמקדמת למעלה מ7 שנים, כמות די נכבדה של אתרים פרטיים ועסקיים שונים, אני יכולה להגיד דבר אחד: יש לשים לב לכל הפרטים כולל הקטנים כגדולים, וזאת כמובן לאחר שתכננו, בנינו והתחלנו ביחד ביישום המטרות הגדולות הרצויות של האתר והעסק דרך יעדים ספציפיים וקצרי טווח שניתן להשיג שלב-שלב באופן תמידי.

לכן, בקצרה על התהליך שלי:

קודם אני בוחנת את כל המידע אודות המצב של הלקוח. וזה אומר, האם יש אתר תדמית או דף נחיתה ובאיזו איכות? האם קידמתם את האתר בשלב כלשהו מאז הוקם? מה איכות האתר? "אופטימיזציה" לאתר,ועוד.

תהליך הפרסום- תמונה

בחינת הצרכים היא השלב הבא בתהליך. דהיינו אנחנו מנתחים את כל הצרכים של העסק כגון, קהל יעד, כמות לקוחות, אזורי פעילות, התרחבות העסק בעתיד, מחקר מעמיק ובחירת מילות מפתח או הביטויים שבהם אנו רוצים להופיע, דינמיות של העסק שאנו רוצים שתהיה ועוד.

בניה ושיפור המצב הקיים ושינויים מעשיים שיש לבצע לאתר. כאן אנו נרשום את כל ההערות לעניין:כמות ומה התוכן שאנו צריכים, ויזואליות של האתר וידידותיות למשתמש, חווית הגולש, פלטפורמה לשינוים ותוספות תמידיים של האתר וכד'.

ביצוע פרסום של האתר בכל הדרכים העומדים ברשותי, כולל רשתות חברתיות, חשיפת האתר באתרי תוכן חזקים ועוד. ובכך להבאת האתר למיקומים גבוהים במילות המפתח הנבחרות.

וכמובן, שימוש בכלי טובים ואפקטיביים הקיימים כיום בשוק מקדמי האתרים, בכדי להשאיר אתכם במיקומים ראשונים ביחס לכלל המתחרים שלכם בגוגל.

תכל'ס - הלכה למעשה?

ראשית – אנחנו ביחד בונים מטרות עיקריות של העסק ותהליך אסטרטגי של השיווק. קהלי יעד, אופטימיזציה לאתר, הגדרות מילות מפתח, סקר שוק כולל פילוח, התנהגות גולשים, חקירת מתחרים ועוד....

שנית - מגדירים את כלל היעדים קצרי התווך, כך שהשגת המטרות שלנו תימדד באבני הדרך לאורך כל התהליך. ביצוע שינויים באתר, הוספת תוכן ומידע רלוונטי, בנית קמפיינים שיווקיים בגוגל, שיווק אתר ברשתות ועוד...

שלישית – מגדירים ומיישמים מערכת שיפור מתמיד ולמידה על כל ההיבטים בכל השלבים של התהליך. בדיקה של כל שלב בתהליך הגלובלי של מטרות ויעדים שקבענו לעצמנו, בדיקת ביצוע באופן שותף בלוח זמנים שנקבע, הנפקת דוחות תמידיים למצב קיים ומצב התקדמות של כל פרט ופרט באתר ועוד ...

לסיכום

כפי שראיתם ואני חושבת שכבר הבנתם, שיש המון מידע הקשור לקידום אתרים אורגני בגוגל. אך אל דאגה, אנחנו ב Web-Leader כאן בשבילכם לכל שאלה או בקשה ויחד נעבור את התהליך בכיף. יש להבין, היום הרשת הדיגיטלית כוללת מתחרים רבים וחזקים שאותם אנו רוצים לעקוף בחשיפה ובפרסום ללקוחות. לכן, אל תהססו ותתחילו עוד היום בבניית העתיד שלכם להצלחה.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם חברים