קידום מבט פנים
קידום אורגני- מבט פנים
מרץ 25, 2018

על קידום ממומן בפייסבוק שמעתם?

קידום ממומן רשתות חברתיות

לפני שנצלול לתוך הנושא שלנו היום- קידום ממומן בפייסבוק, בואו נבחן מעט את תנאי השטח. לאחרונה חלה עליה חדה בתודעת בעלי העסקים קטנים כגדולים בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט. נכון להיום כל בעל עסק מבין שהנוכחות של העסק שלו ברשת האינטרנט היא זו שתקבע את כמות הלקוחות שהוא עתיד לקבל, ולכן זוהי גם אינדיקציה להצלחתו או אי הצלחתו של העסק שלו.

אחת הדרכים הפופולריות ביותר בקרב אנשי עסקים, לחשיפת העסק, היא ברשת החברתית פייסבוק. פייסבוק היא ללא ספק הרשת החברתית הפופולרית ביותר בישראל נכון להיום. פייסבוק מציעה לעסקים במה, להעלאת תוכן שיווקי ופרסומי של העסק. לבעלי עסקים ניתנת האפשרות לפרסם בתשלום- הכוונה לקידום ממומן בפייסבוק, ולפרסם ללא עלות- דרך הדף העסקי. העובדה שישנה גם אפשרות חינמית, מושכת הרבה מאוד עסקים לרשת החברתית הזו, אך עלינו לשאול את עצמנו האם אנחנו באמת מקבלים מוצר ששווה את זמן ההשקעה שלנו.

איך הפייסבוק פועל, ואיזה כלים מעמיד לרשות בעלי העסקים?

לפני שנוכל לענות על השאלה הזו, בואו נבחן מה זו הרשת החברתית הזו בעצם? איזה כלים היא מעמידה לרשות בעלי העסקים? והאם הכלים האלה באמת חינמיים כפי שזה נראה בהתחלה?

פייסבוק היא מסגרת בה אנשים יכולים לשתף מידע, תוכן, עם החברים שלהם. למשל תמונות מאירועים משותפים, חומר לימודים במידה ומדובר בסטודנטים, וכמובן סרטוני חתולים מקסימים. האופן שבו ניתן לשתף את המידע הזה היא על ידי הרשמה למערכת לשם יצירת פרופיל אישי שמכיל מידע אישי, כך שהמכרים שלנו יוכלו לזהות אותנו ולצרף אותנו למעגל החברים שלהם. בכל פעם שאנחנו, בתור אנשים פרטיים, עם פרופיל משתמש, מעלים תוכן מסוים, החברים שלנו יכולים לראות את זה ולהגיב בהתאם.

יש לציין שפייסבוק לא אוהבים את זה כשאנשים מעלים תוכן פרסומי שמקדם את העסק שלהם, בפרופיל האישי, ישנם אף מקרים בהם פרופילים כאלה נסגרו שכן זוהו על ידי פייסבוק כעסקיים ולא אישיים. לשם כך פייסבוק יצרו מסגרת נוספת בה בעלי עסקי ומפרסמים בשמם יוכלו להציג את העסק שלהם למשתמשי פייסבוק, מדובר בעמוד עסקי בפייסבוק. פייסבוק לא גובים כסף על הקמת עמוד עסקי למרות שמדובר בתוכן פרסומי, ונותנים את האפשרות להעלות תוכן ללא הגבלת כמות בצורה של פוסטים, ממש כמו בפרופיל האישי. עד כה נשמע טוב, איזה כיף שפייסבוק כאלה נחמדים, נכון?

עכשיו יש לי שאלה אליכם, השקעתם זמן ואולי אפילו כסף בתמונות יפות ושיווקיות, בטקסט מעניין, העלתם הכול לעמוד, ומה עכשיו? מי רואה את זה? מאיפה יבואו הלקוחות הפוטנציאלים להם אנחנו כל כך משתוקקים? צריך לעשות לייק אתם אומרים!! נבקש מאנשים שיעשו לייק לעמוד העסקי שלנו, וכך הם יראו את כל מה שיש לנו להציע. אני זורמת אתכם... נכנסו האנשים הצייתנים, לפי בקשתכם ועשו לייק. האם זה מספיק? אז הינה עובדה שיכולה לעניין אתכם בעלי עסקים יקרים: העוקבים או האוהדים של העמוד העסקי שלכם, כלומר אלה שהייתם צריכים לבקש מהם שיכנסו לעמוד שלכם וייעשו לייק או "עקוב אחרי" , רואים אחוזים אפסיים ממש מכל תוכן שאתם מעלים לעמוד! כלומר אם אני אוהדת של העמוד העסקי שלכם, והחודש העליתם קרוב לעשרה פוסטים לעמוד שלכם, כולל תמונות וטקסטים וסרטוני וידאו , יש סיכוי מאוד סביר שאני לא ראיתי אפילו אחד מהם. איך ולמה אתם שואלים? פשוט מאוד, פייסבוק לא מעוניינים לפרסם אתכם בחינם. נחמדים נחמדים, אבל להרוויח, רוצים כולם.

איך מקבלים חשיפה איכותית בפייסבוק?

אז מה עושים?  קידום ממומן בפייסבוק זו האופציה הרלוונטית והבטוחה ביותר לקבלת חשיפות לעסקים בפייסבוק (אלא אם כן החתול החמוד שלכם גם יודע לעשות קסמים, אז זה כבר פשוט ויראלי...) מה זה קידום ממומן בפייסבוק? שאלה טובה!  מדובר בעצם בפרסום התוכן שלכם , החוצה מחוץ לדף העסקי, ללקוחות פוטנציאלים על פי בחירתכם, או לחילופין חשיפת התוכן שלכם לאנשים שכבר הביעו  התעניינות בעסק שלכם על ידי לייק לעמוד. פייסבוק גובה מכם סכום כספי עבור כל חשיפה! קידום ממומן דורש קביעת תקציב מוגדר, תוכן שיווקי באיכות טובה (הריי עכשיו אתם משלמים עליו כסף...) חיתוך קהלים נכון (שוב, חבל לבזבז כסף על אנשים לא רלוונטיים), הקמת קמפיין מסודר וכמובן רגולציה קבועה גם של התקציב וגם של תוצאות הקמפיין.... תמיד יש מקום ללמוד ולהשתפר.

נשמע מסובך? אולי למשהו שלא עוסק בכך לפרנסתו. לא ניתן לצפות מבעלי עסקים שלא קשורים כלל לעולם השיווק הדיגיטלי, לשלוט בכל החומר הדרוש לקידום בפייסבוק, שלא לדבר על הזמן שדרוש לכך. זו הסיבה שבעלי עסקים פונים אלינו ל Web Leader  כדי לקבל שירותי שיווק דיגיטלי שמותאמים עבור העסק שלהם, וליהנות מהחשיפה והלקוחות הפוטנציאלים שקידום ברשתות חברתיות יכול להביא להם. אין סיבה להתלבט מול בחירה פשוטה כמו לקבל שירות מקצועי מן המעלה הראשונה בתחום, לשדרג את התדמית של העסק שלכם, להפוך אותו להרבה יותר אטרקטיבי עבור לקוחות, כנגד לא להתפתח עסקית, להישאר מאחור בזמן שכולם מתקדמים ומתפתחים בזירה האינטרנטית ולסבול מהיעדר לקוחות איכותיים, והכנסה יציבה שהעסק היה יכול להביא.

לסיכום, חשוב לציין שזו הייתה סקירה על רגל אחת על האופן בו הפייסבוק פועל שכן היתרונות והחסרונות שלו בעולם השיווק הדיגיטלי הינם רבים. כמו כן חשוב לזכור שלכל עסק יש צרכים שונים מבחינת אפיקי שיווק ופרסום, וחשוב לבצע התאמה ואף שילוב נכון בין כל האפשריות העומדות לרשותנו. במידה ואתם בעלי עסק ומעוניינים לצמוח ולפתח אותו למקור הכנסה קבוע ויציב, אל תהססו לפנות אלינו טלפונית או על ידי השארת הודעה בתיבה המיועדת לכך, לקבלת מידע נוסף.

Web Leader מובילים עסקים להצלחה!