מחירון

מחיר לקידום אתרים אורגני

אז הנה יש לכם אתר והחלטתם לקדם אותו בגוגל, אז כמה זה עולה? כמובן שבתור מקדמת מנוסה לשאלה : כמה עולה קידום אתר? אני אגיד שאין מחיר אחיד לכל האתרי תדמית למשל. המחיר מורכב מפרמטרים רבים וחלקם אני אפרט לכם כאן.

אופטימיזציה לאתר תמונה של קידום

זהו בעצם תהליך של שינוי והתאמת האתר בכל היבטיו להגדרות נכונות למנועי החיפוש. זאת אומרת, שאני עוברת על כל הדפים באתר ומשנה או מתקנת במידת הצורך הן בנראות הדף בעיני הגוגל (שזוהי התוכנה שגוגל רואה – גוגל לא מבין עברית), והן ברמת התקינות של כל האתר בכלל ודפי האתר בפרט. בתהליך זה אני מתאמת ומגדירה את כלל הפרמטרים של האתר לידי גוף אחד תקין וטוב לעבודה.

כמות מילות מפתח לקידום

אלו הן "מילות מפתח" או בשם אחר "ביטויים ספציפיים" לחיפוש בגוגל שאותם אנו נחליט לקדם. ההחלטה על אילו מילות מפתח לקדם, לצורך קידום האתר מגיעה לאחר מחקר מקיף ומעמיק של מילות מפתח וכמה פרמטרים עיקריים שלפיהם אנו נחליט באיזה מילות מפתח לבחור. כמות הביטויים לקידום משתנה ביחס לדרישה. יחד עם זאת, השוני יכול לנבוע, גם מתחרותיות המילים גם אם מדובר באותה כמות מילים הללו בתחום ספציפי. לכן, זהו אחד הפרמטרים הבולטים לחישוב מחיר לקידום אתרים אורגני.

כמות מתחרים בתחום

לא מספיק שעברנו על כל מילות המפתח הרצויות לקידום, בשלב זה בודקים את המתחרים שיש לנו בתחומי המדיה החברתית בכלל ובגוגל בפרט. ככל שכמות המתחרים שלנו גדולה יותר, כך יעלה הקושי בלהגיע למיקומים ראשונים ומכאן העלות השונה.

שינויים ושיפורים ברמת התכנות באתר

גם אם לקחנו את כל הדברים הרצויים ועשינו שיעורי בית מאוד מעמיקים, אך לא בדקנו עד כמה האתר יענה על הדרישות של גוגל - לא עשינו כלום. דהיינו, יש להתאים את התוכן ברמת התכנות לכל אותם הפרמטרים שבחרנו לשיפור וקידום. למשל, בחרנו מילת מפתח טובה ותחרותית, כתבנו מאמר מעניין ושילבנו אותו באתר בקטגוריה נבחרת, האם זה מספיק? ממש לא. עכשיו יש להתאים את תוכן המאמר בנראות שלו לגוגל וגם לשלב אותו, לדוגמא, בתמונות כאשר לכל אלו ניתן דגש ברמת התכנות בעיני מנוע החיפוש. עוד עבודה למקדם.

כמות וסדר התוכן באתר

לפעמים מגיע אלי לקוח עם אתר לא מסודר ולא מעניין, אך עם כמות תוכן מאוד רצינית שמתבזבזת לה סתם כך. במקרים כאלו אני "מנקה" ומסדרת את כל החומר כולל לפעמים שינוי מבני לאתר (בהסכמת לקוח כמובן) ובכך משמישה אתר ממחסן - לחנות יפה. ולחילופין,במקרים אחרים יש לי לקוחות שבונים אתר יפה מאוד ומשקיעים המון בנראות, אך ללא תכל"ס– ללא חומר של ממש. גם הקיצון הזה לא טוב. לצורך קידום אתר אורגני יש לתת דגש על תוכן טקסטואלי, וידאו, תמונות אודיו וכד'.

כמות קישורים דרושה

אחד הפרמטרים החזקים המשפיעים הן על התקדמות האתר בגוגל, והן על מחיר לקידום אורגני לאתר, הוא כמות ההפניות החיצוניות שיש לעשות לאתר ממיקומים שונים ברשת. ברור שיש אין סוף אפשרויות לביצוע קישורים אלו, אך כמובן שהכל עולה כסף. לכן גם כאן נכנסת הפונקציה של הרצוי מול המצוי, וזוהי עלות שיש גם לקחת בחשבון.

מטרות הקידום האורגניקידום

כאן זה מאוד פשוט. העניין של התקציב אל מול הזמן שאנו רוצים את הקידום. לדוגמא, קידום ב 50 ביטויים ספציפיים בבת אחת וכך הגדלה של תקציב חודשי או פריסה של ביטויים אלו לתווך של חצי שנה למשל.

ניסיון של מקדם אתרים

כמובן שזה ברור מאיליו, אך אני בכל זאת אציין, שאין תחליף למי שיודע את העבודה ומי שבאמת יודע מה הוא עושה. מקדם אתרים טוב בעל ניסיון עם לקוחות שונים ובתקופה של שנים רבות בתחום (כמוני למשל), ידע לתת את המענה הנכון והמהיר ביותר יחד עם ראיה כוללת של כל התמונה. ולא יעשה עליכם מחקרים וניסויים שלא יביאו את הנדרש אלא רק יעשו יותר נזק מתועלת, וכאן יש עניין רב יותר מכסף שהושקע. כמובן, שבתור מקדמת אתרים אני יכולה להגיד לכם כך: שאני יודעת מה אני עושה ולכן לא אקח על עצמי פרויקט שאני לא בטוחה שיגיע לתוצאות חיוביות.

לסיכום – החלטתם לבצע קידום אורגני לאתר, מצוין. רק אל תתפתו למחירים הזולים שמציעים לכם בשוק, שבסוף הזול יעלה לכם ביוקר (תבינו - בלתי אפשרי לקדם אורגנית אתר בצורה מקצועית ב 500 ₪ ! ). אז מהוא המחיר לקידום אתרים אורגני? אני אישית לא מאמינה במחיר הגבוהה ביותר (לדוגמא, עשרות אלפי שקלים לקידום אתרים קטנים) זה פשוט מיותר. "לא קונים פרה בשביל כוס חלב" – לכן התשובה היא שכל אתר והתקציב שלו.

רוצים לקבל הצעת מחיר מותאמת אישית ולא מחייבת ? או השאירו פרטים כאן : אהבתם את המאמר?שתפו אותו עם קרובכם.